פייסבוק ורשתות חברתיות

בעולם ישנן כיום מאות ואולי אפילו אלפי רשתות חברתיות. פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ'אט – אלו רק חלק משמות הרשתות הקיימות כיום.

 

בשנת 2011 , יצא דו"ח של חברת קומסקור, לפיו ישראל היא שיאנית בשימוש ברשתות חברתיות עם ממוצע של 11.1 שעות ברשתות חברתיות – שזה יותר מכפול מהממוצע העולמי!

 

פייסבוק הינה כיום הרשת החברתית הגדולה בעולם. בישראל בלבד 4.4 מיליון אנשים משתמשים בפייסבוק בכל חודש (נכון לשנת 2015), מהם 3.3 מיליון משתמשים באתר בכל יום. 91% גולשים אל הפייסבוק באמצעות הטלפון הנייד.

 

לאחר הפייסבוק הרשתות האחרות הפופולאריות בישראל הן יוטיוב (87% משתמשים) ואטסאפ (84% משתמשים בה) , אינסטגרם (2.7 מיליון משתמשים בישראל לשנת 2015 – 30% מאוכלוסיית ישראל), טוויטר (13% משתמשים)  ולינקדאין.

 

לרשתות החברתיות יש תפקיד מרכזי בעולם השיווק כיום. הרשת היא בעצם ערוץ תקשורת ישיר וקבע עם קהל האוהדים.

 

מסקר שנערך באינסטגרם חלק גדול מהאוהדים (37%) עוקבים אחר 1-5 מותגים. שלושת הסיבות העיקרות למעקב אחרי מותג הן אהבה למתג (59%), חיפוש אחר תוכן מעניין (43%) ורצון לגלות חידושים במותג (41%).

 

לכל רשת יש את קהל המשתמשים שלה וכל רשת נותנת אפשרויות שונות לפרסום ולפילוח קהל המשתמשים שלה. ההשפעה של נוכחות מותג מסוים או נותן שירות ברשתות החברתיות יכולה להיות גדולה ומשמעותית.נותן השירות או המוצר יכול לעדכן בתדירות גבוהה מוצרים או שירותים הקשורים לעסק, עדות של לקוחות מרוצים, להיות בקשר ישיר עם האוהדים דרך הדף העסקי, לשים סרטוני וידאו מעניינים מפעילות היום יום ועוד.

 

הפעילות ברשתות החברתיות צריכה להיות קבועה ומתמשכת. ויתרונה הגדול הוא חשיפה רחבה לקהל לקוחות פוטנציאליים חדשים עם אפשרות פילוח חכמות שדרכה מגיעים בדיוק לקהל של העסק.

 

אם פתחתם עמוד עסקי ברשת כלשהי ואין בו פעילות יותר מכמה חודשים, המשתמש ייכנס לשם יכול לחשוד שאולי העסק נסגר או לשאול עצמו מדוע העמוד אינו מתעדכן. לכן חשוב לתחזק העמוד העסקי באותה הרשת עם פוסטים מידי שבוע.

 

פעילות נוספת לפרסום ברשתות כיום היא הקידום הממומן. כמעט בכל רשת כיום ישנה אפשרות לפרסם מודעה הכוללת טקסט ותמונה או טקסט ווידאו ומקשרת לאתר או לדף נחיתה.

 

באמצעות הקידום הממומן ברשתות החברתיות תוכלו לבחור ולדייק בקהל שאליו המודעה תגיע. בפייסבוק לדוגמא ניתן לפלח את הקהל לפי מין, גיל, מקום מגורים, תחומי עניין, תחום עיסוק, מצב בחיים ועוד...